Jos meillä on lehdessä mainos, jossa mainitaan selkeästi tuotteen hinta ja tarjousaika niin miksi:

... sitä tullaan kyselemään paria päivää ennen. ("no myy jo, en mä ehdi tulla uudestaan sitten")

... tarjouspäivänä tingataan tuotteesta ("no kyllä mä tiedän kuinka paljon ilmaa näissä hinnoissa on") Ihanko totta luulette että huviksemme painamme kalliit lehtimainokset, joissa on väärä hinta? Hinta se on tarjoushintakin, eikä se urpo-hyvä siitä tinkaamalla mihinkään muutu.

... tuotetta tullaan ostamaan tarjousajan umpeuduttua ja ollaan suorastaan shokkitilassa, kun tuote onkin nyt 5 euroa kalliimpi. Kuinka usein menette markettiin tinkaamaan toissapäivän jauhelihatarjousta samaan hintaan? "no kun en mä kerenny lauantaina kauppaan". Mainoksissa on tarjouspäivämäärät juuri siksi, että tyhmemmätkin osaavat tulla myymälään oikean ajanjakson sisällä. PS: Se "Loukattu Koiranpentu" -ilme ei tehoa!

... ruvetaan itkemään viimeisenä tarjouspäivänä, kun tuote on loppu. Mainoksen maininta "niin kauan kuin tavaraa riittää" tarkoittaa ihan totta "niin kauan kuin tavaraa riittää". Se ei ole koodikieltä, vaan suomen kieltä.

... tullaan kyselemään naapuriliikkeen tarjousta. "no kun noikin myy siihen hintaan". Kun kysyn, miksi et osta sieltä on vastaus: "ei niillä ole sitä enää". Voisin soveltaa tähänkin samaa "Lähikauppateoriaani": kokeileppas mennä S-Markettiin kysymään Siwan tarjousta. Mitäköhän mahtaa kassatäti tuumata? Ps: "Loukattu Koiranpentu" -ilme ei tehoa myöskään tässä tapauksessa.