...minä en ole ajatustenlukija. Jos minulla tämä erikoistaito olisi, en seisoisi tässä edessäsi paskapalkalla.
...minua ei kiinnosta sinun parisuhteesi/lapsenlapsesi/koirasi vatsavaivat/autosi huoltokirja/maataloustukien vähyys
...jos sinulla on laskut maksamatta, sinun täytyy maksaa laskusi. Jos posti hukkaa laskusi toistuvasti, tee ilmoitus postille. Ihmettele samalla myös kovaan ääneen, mikseivät ne koskaan hukkaa mitään muuta sinun postiasi.
...saan palkkani firman tuotteiden myymisestä. En itseni. Minulle ei makseta tuntipalkkaa siitä että kuuntelen kuinka hyvä perse minulla on.
...työaikani ulkopuolella en ole töissä. Baarissa tahdon juoda kännit, enkä kuunnella urpojen asiakkaiden ongelmia. En ole myöskään kävelevä hinnasto. On turha kitistä elokuvateatterissa, etten muista jonkun tietyn tuotteen hintaa.
...kuuloni on toistaiseksi ihan hyvä. Huutamisella asia ei mene yhtään sen tehokkaammin perille. Myöskään kirosanat eivät nopeuta asiasi käsittelyä.
...joskus saatat joutua jonottamaan. Jono ei etene yhtään nopeammin taputtamalla jalalla lattiaan tai huokailemalla äänekkäästi.
...me emme ole lelukauppa. Älä anna lastesi koskea tuotteisiimme. Me emme halua useamman tuhannen euron näytekappaleisiin ihanan jälkikasvusi jätskisiä kädenjälkiä.
...me emme ole eläinkauppa. Jätä rasvainen luffesi ulos, ihan totta jopa sinunkin suloinen mussukkasi saattaa aiheuttaa allergisen reaktion.
...minä en pyydä ilkeyttäni sinua lukemaan käyttöohjeita. Sinun tyhmyytesi ei ole minun vikani.
...sanat kuten: "liittymä", "sim-kortti", "pin-koodi", "enter", "operaattori", "tallentava digiboksi", "kaapeli", "keskusyksikkö" eivät ole "teknistä jargonia". Ne ovat sanoja, joita me ja muut kanssaihmiset käyttävät. Se ettet sinä niitä sanoja ymmärrä, ei tee niistä sanoista liian teknisiä. Olen pahoillani, etten osaa vääntää näitä sanoja rautalangasta. Jos yritän selittää sinulle näitä asioita, se ei helpota yhtään ettet anna minun puhua lauseita loppuun vaan keskeytät ne sanoilla "emmäätajuatekniikkaa!".
...tyttäresi täytti juuri 20 vuotta. Mitä jos antaisit hänelle jo luvan puhua julkisilla paikoilla? Kun kysyn häneltä "mitä sinä haluat", kysyn todellakin mitä hän haluaa. En sitä, mitä hänen isänsä haluaa hänen haluavan.